Skip to content

19 Comentarii

  1. corina
    noiembrie 7, 2008 @ 9:17 am

    Claudiu…nu poti compara trupul cu sufletul.Adica, daca at cand este vb de trupul tau nu te intereseaza daca doctorul este corupt, ii dai bani sa-ti rezolvi problema medicala, atunci cand este vb de suflet parca nu-ti vine sa dai bani la popa si sa te intorci satisfacut acasa ca ti s-au iertat toate pacatele si poti sa incepi sa faci altele….ca mai dai niste bani si se rezolva.Si eu vb in numele meu…decat sa ma duc la biserica sa judec preotul si sa fac pacate, mai bine stau in camaruta mea si ma rog singura pentru iertarea pacatelor si ma straduiesc sa nu mai fac altele.

    Reply

  2. corina
    noiembrie 7, 2008 @ 9:20 am

    Si inca ceva, eu cred ca rostul preotilor este sa-i apropie pe oameni de Dumnezeu, sa fie simpli, aproape de oameni, sa nu aiba interese materiale si nu sa defileze prin fata noastra numai in VW Pasat, sfidand lumea…ca sincer eu nu am vazut preot care sa nu aiba Pasat:-))

    Reply

  3. Balan Claudiu
    noiembrie 7, 2008 @ 9:37 am

    Dumnezeu are putere sa ierte pacatele. El si numai El ne iarta de tot raul ce l-am facut, iar preotul este numai un martor pentru toti oamenii la Judecata de Apoi ca acel om si-a marturisit pacatele. Eu n-am auzit preoti sa ceara bani ca te duci si te marturisesti la ei.
    Rugandu-te acasa in fata icoanei lui Dumnezeu pentru iertarea pacatelor nu este de ajuns, asa cum regimul tinut inaintea unei operatii nu are efectul operatiei in sine, si nu va vindeca mare lucru.

    Reply

  4. CarmenC
    noiembrie 7, 2008 @ 9:03 pm

    Sa ne gandim la fratii nostrii…Si preotii sunt oameni lasati de Dumnezeu cu aceleasi ispite.pe care le au si mirenii….Aurul prin foc se curata…Problema parintilor „corupti” nu ne apartine,noi suntem prea mici si nu avem nici un drept sa judecam.De fapt acest lucru este doar pentru a intuneca ortodoxia si a scoate la iveala alte secte si alte credinte(despre pastori si mai stiu eu ce nu se vehiculeaza nimic,ei nu au nimic oare?).Suntem oameni si avem pacate si slabiciuni ,fiecare raspunde pentru faptele lui….Noi vedem paiul din ochiul boului,nu si pe al nostru.Este adevarat ca sunt diferente intre preotii mireni si cei din manastiri dar harul il au acelasi,harul nu poate fi luat…iar Sfanta Liturghie pe care o savarsesc este cel mai Sfant Dar pe care il au,nici macar ingerii din ceruri nu pot sa savarseasca…si va venii vremea cand nu vom mai putea merge la Sfanta Liturghie pentru ca va fii numai in ceruri.Indiferent de orice parinte care safarseste Sfanta Liturghie la citirea Sfintei Evanghelii vorbeste insusi Domnul Nostru IIsus Hristos prin glasul preotolui,la fel si la spovedanie si la Sfanta Impartasire…Deci preotii sunt preotii…..si satana este vicleana…A merge la biserica nu inseamna a judeca preotul(indiferent de orice) ,astea sunt doar ganduri de la satana,a merge la biserica inseamna sa primesti Duh Sfant si inima curata,acolo unde se afla totii Sfintii prezenti in chip nevazut de noi….deci sa nu mai judecam ca nu avem nici un drept…noi suntem mai rai ca ei…Doamne Ajuta!

    Reply

  5. corina
    noiembrie 10, 2008 @ 12:03 pm

    pentru anonim.eu nu vb despre cei 10% care poti fi numiti „parinti”.eu vb de marea majoritate despre care nu poti spune „parintele a furat copotul mare din bronz sau din ce o fi si la furat”,”parinteel a facut propuneri indecente…”,”parinteel pune omul sarac sa se imprumute ca altfel nu-i ingroapa ruda moarta…etc”…si mass-media tot despre marea majoritate vb.
    si sa-ti dau un exemplu, anul asta am cununat si cand am intrebat parintele cat costa , ne-a spus sa-i dam cat vrem.sotul meu a spus un milion si preotul a zis…”a nu…inca o data pe atat”…dar chitanta nu ne-a putut da…ca vezi doamne chitantierul este nu stiu unde….ia ghici unde s-au dus banii….si cum pot vb eu despre un asa om..”parintele”?

    Reply

  6. Balan Claudiu
    noiembrie 10, 2008 @ 12:07 pm

    Mass-media are o mare placere sa demaste senzationalul, sa prezinte tot ce socheaza si atrage curiozitatea bolnava a oamenilor. Eu traiesc in Romania si nu mi se pare deloc ca exemplele de preoti prezentati la tv sunt majoritatea. Ci din contra.

    Reply

  7. corina
    noiembrie 10, 2008 @ 12:10 pm

    pentru anonim.eu nu vb despre cei 10% care poti fi numiti “parinti”.eu vb de marea majoritate despre care nu poti spune “parintele a furat clopotul mare din bronz sau din ce o fi si la vandut la fier vechi”,”parintele a facut propuneri indecente elevelor de la acoala…”,”parintele pune omul sarac sa se imprumute ca altfel nu-i ingroapa ruda moarta…etc”…si mass-media tot despre marea majoritate vb.
    si sa-ti dau un exemplu, anul asta am cununat si cand am intrebat parintele cat costa , ne-a spus sa-i dam cat vrem.sotul meu a spus un milion si preotul a zis…”a nu…inca o data pe atat”…dar chitanta nu ne-a putut da…ca vezi doamne chitantierul este nu stiu unde….ia ghici unde s-au dus banii….si cum pot vb eu despre un asa om..”parintele”?

    Reply

  8. corina
    noiembrie 10, 2008 @ 12:13 pm

    Claudiu:-)) tu stii ca eu nu mint.Deci eu ti-am dat 3 exemple de preoti pe care i-am cunoscut….din jurul meu.cel cu clopotul este preotul din Valea Marului despre acre toti satenii stiu ca a facut puscarie pentru ca a vandut clopotul:-)) si acum vreau sa-ti spun ca tot pentru satul respectiv „slujeste”…eu zic ca cei de la episcopie ar fi putut avea bunul simt sa-i dea in grija alta biserica unde nu-l cunoste lumea.

    Apoi cel de care spuneam ca”se da la fete de liceu” este cel dintr-o comuna din Vrancea…care le spunea fetelor sa vina cu fuste scurtute si machiate la liceu, sa fie mai feminine.

    Reply

  9. Irina
    noiembrie 11, 2008 @ 6:16 pm

    de ce sa generalizam…preotii nu sunt si ei oameni?..si sunt persoane cu o mare responsabilitate in fata lui Dumnezeu pentru ca trebuie sa aiba grija si de sufletele pe care le pastoresc…se spune ca in casa in care e rugaciune acolo vin si ispitele mari…nu va dati seama cat isi doreste cel rau sa puna mana mai ales pe un preot si poate cu cate ispite se lupta el…. Imi amintesc de predica unui parinte care povestea ca era un preot intr-un sat care se lupta cu patima betiei, iar oamenii din sat s-au plans la ierarhul locului ca sa-l schimbe. Dar cand acesta a vrut sa-l cateriseasca, a aflat ca acel preot, care se lupta cu aceasta patima, se ruga foarte mult la fiecare slujba pentru toti mortii din acel sat. A apreciat foarte mult lucrul acesta si le-a zis satenilor, ca, poate datorita unui preot ca el, pacatos, multe suflete si-au gasit linistea si au primit iertarea. Si zic in general sa nu judecam, nu stim cat poate plange un om in sufletul sau pentru o patima a sa, si in final capata iertarea..si noi ne alegem cu pacate…si zic asta in primul rand pentru mine,care, de cele mai multe ori prea tarziu ma aud cum judec si barfesc pe altul si nu ma vad pe mine. De ce in loc sa dai exemple de acei preoti care au mai alunecat omeneste nu dai exemplul marilor duhovnici sau al preotilor care au suferit in inchisori..putini sa fie,dar buni si cred ca pot face cat toti ceilalti pe care nu i-am putea lua drept modele

    Reply

  10. Corina
    noiembrie 12, 2008 @ 7:17 pm

    Irina, nu vreau sa o iei ca pe o rautate, dar eu nu pot sa inteleg cum poate sa se roage altcineva sa ti se ierte tie pacatele.Eu consider ca pacatele sunt iertate daca rugamintea pentru iertarea acestora vine din partea celui care le-a facut, daca exista cainta.Adica daca eu sunt un mare pacatos, cat traiesc mi-am batut joc de semenii mei si nu am regretat niciodata, vine preotul si roaga si mi se ierte mie pacatele….mi se pare putin ciudat…

    Reply

  11. Balan Claudiu
    noiembrie 12, 2008 @ 9:13 pm

    Asa este Corina, ai dreptate. Trebuie ca cel care a facut pacatele sa se roage la Dumnezeu sa-l ierte, sa-i para rau de ce a facut. Dar asa cum cand ai o boala si vrei sa te faci bine, vrei sa te vindeci, te duci la medic care are puterea si stiinta de a te vindeca, asa si cand ai pacate, il rogi pe Dummezeu sa te ierte si te duci la un preot si Dumnezeu iti da iertarea prin preot, pentru ca preotul are harul acesta de la Dumnezeu. Altfel pentru ce ar mai fi preotii ?
    Dar stii de ce?
    Pentru ca celui ce i se iarta sa nu se mandreasca, sa-i fie rusine sa mai faca pacatul gandidu-se ca iar tb sa se duca la preot si sa-i spuna, asa cum un fiu s-ar rusina sa se duca la tatal lui si sa-i spuna ca iar a gresit.

    Sunt mai multe explicatii …dar nu e vreme aici

    Reply

  12. Irina
    noiembrie 14, 2008 @ 5:34 pm

    bine Corina..sunt de acord cu tine…insa in aceeasi masura cred ca este foarte importanta si rugaciunea unui semen pentru celalalt..altfel ce sens ar avea pomenirile pentru cei raposati..sau rugaciunea in comuniune de la sfanta liturghie

    Reply

  13. Mary
    mai 2, 2009 @ 12:53 am

    Preotii poarta poverile pacatelor nostre in spate, poate chiar pacatele intregului neam. Cum sa nu indure ispite si incercari, deci? Ei se roaga pentru toata lumea, fara deosebire. Decat sa vorbim preotii de rau, mai bine sa ne vedem pe noi unde suntem si cine suntem. Chiar daca a cazut vreun parinte in ispita, Dumnezeu are puterea sa-l faca sa-si revina. Este mai bine omului sa tina in gura un jaratic aprins, decat sa vorbeasca preotii de rau.

    Reply

  14. MONICA
    mai 10, 2009 @ 10:12 pm

    SA NU CADEM IN EXTREME- SI PREOTUL E OM ,IAR DACA COMITE FAPTE DE NATURA PENALA MI SE PARE NORMAL CA SA RASPUNDA CA FIECARE DINTRE NOI.
    ART 16 CONSTITUTIE -NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE.
    SIGUR ASTA INTR-O TARA CORECTA -UNDE JUSTITIA NU SE FACE LA TV ,CI IN INSTANTA.
    CEEA CE LA NOI NU EXISTA.
    LA NOI E SHOW.

    Reply

  15. florinm
    mai 10, 2009 @ 11:08 pm

    Mai Drake flame, eu vad ca nu esti asa bisericos, deci cum sa iei tu exemplu de la un preot?
    Tare as fi curios de la cine iei tu de fapt, exemplu.
    Sunt convins ca imi vei raspunde, dar nu voi putea citi raspunsul tau decat maine.
    Pana una alta, n-ar strica un pic de respect in exprimare, macar de forma, pentru noi, astia de pe aici care iubim ortodoxia.

    Reply

  16. florinm
    mai 10, 2009 @ 11:41 pm

    Draga DrakeFlame, iarta-ma ca iti raspund, dar te legi de ceva ca sa arati ce dashtept si citit esti. Ti-am recomandat si eu, IN MOD PRECIS, doua carti care se gasesc pe internet, ale Pr. Serafim Rose.
    Una este despre viata sa si alta este despre drumul sufletului dupa moarte.
    Din prima poti afla cum a ajuns el (Eugene Rose), un real cunoscator al culturii antice si contemporane (ca student exceptional la istorie, matematica, fizica etc.) la convertirea la ortodoxie.
    Fa aceasta si vorbim apoi. Imi este greu sa-ti fac un rezumat aici, cartea e foarte lunga. Tocmai de-asta iti las tie placerea de a o citi si de a-ti pune intrebari.
    Inca ceva: pretinzi ca ai citit Biblia. Dar nu stii ca acolo scrie: „Cereti si vi se va da, bateti si vi se va deschide”. Si in alta parte: „Cercetati Scripturile”?
    Ignoranta ta e patologica…
    Incearca sa o vindeci prin lectura de mai sus. Si cu ajutorul Lui Dumnezeu, vei intelege.

    Reply

  17. andrei
    mai 14, 2009 @ 9:06 am

    PT. CORINA!

    ITI RECOMAND SA FACI SI TU ASEMENEA MARIEI EGIPTEANCA …SI ATUNCI SA MAI BLAMEZI. PARCA ZICEAI CA PREFERI SA STAI IN CAMARUTA TA SA TE ROGI…DAR VAD CA STI MULTE BARFE, CARE NU CRED CA LE-AI AFLAT IN „CHILIA” TA. PROBABIL AI FOST TRAUMATIZATA CA NU AI AJUNS „PREOTEASA” SI ACUM DAI CU NOROI. NU NEAGA NIMENI CA NU SUNT SI USCATURI, SI PREOTI CATERISITI (EXCLUSI), DAR MAJORITATEA CARE CRITICA HABAR NU ARE IERAHIA DE LA BISERICI, MANASTIRI, GEN FRATI (CARE SUNT TOT IMBRACATI UNII), MONAHI ( CARE SE NEVOIESC DE MULTI ANI LA MANASTIRI DAR NU SUNT DIACONI SAU PREOTI) ABIA APOI IERO- MONAHI, ARHI-DIACON ETC…DUMNEZEU SA TE AJUTE SA TE MANTUIESTI! FIECARE AVEM CATE UN MOMENT ZERO IN VIATA.

    CITESTE AICI DACA TE INTERESEAZA SI ESTI ORTODOXA…

    http://ro.orthodoxwiki.org/Maria_Egipteanca

    Reply

  18. Catalin
    septembrie 2, 2009 @ 6:26 pm

    CINE NU ARE BISERICA DE MAMA NU IL ARE NICI PE HRISTOS DE TATA !!!asa ca degeaba te rogi singurik in camaruta ta daca nu ai legatura si cu Biserica, cu sfintele taine, cu Sf.Lturghie si Sf. Impartasanie !!!Este de prisos sa te separi crezand ca iti rezolvi singura starea sufleteasca !!!Este foarte necsar sa mergi la Biserica care este Casa Domnului, unde te intalnesti cu El…unde in alta parte daca nu aici ?Si legatura cu preotii este foarte necesara , pentru ca Dumnezeu i-a lasat pe preoti ca fiind urmasii apostolilor, sa propovaduiasca credinta noastra Crestina in continuare!!!Si iata Biserica noastra Crestin- Ortodoxa este singura care a pastrat toate invataturile,,nealterate´´ adica s-au pastrat asa cum ni le-a spus Iisus Hristos !!!si ar trebui sa multumim celui de sus pentru ca suntem Crestini Ortodocsi si prin aceasta sa incercam sa profitam,o spun in nume de bine, adica sa stim sa ne pastram si sa ne traim iata asa cum Hristos ne-a dat-o adica curata Sufleteste si Trupeste !!! Va multumesc, am doar 17 ani dar fiind un bun cunoscator de dogme crestin ortodoxe si multumita lui Hristos am aceste cunostinte inca demult !!! Iar acum sunt elev la Seminarul teologic Manastirea Neamt , cel mai bun seminar teologic din Romania !!! Doamne Ajuta !!!

    Reply

  19. Catalin
    septembrie 2, 2009 @ 6:33 pm

    Sa nu uitam ca preotii raspund pentru pacatele noastre !!Preotii vor fi judecati intai pentru noi, daca un preot a vazut ca noi am facut ceva gresit si el nu ne atentioneaza, ei, atunci el va raspunde in fata Dreptului Judecator pentru aceasta !Preotii raspund pentru ,,oile´´ sale adica pentru drept-credinciosii cevin la el si ii cer un sfat bun, o invatatura sau orice alt ceva !Preotii raspund intai in fata lui Dumnezeu pentru enoriasii lor, si apoi sunt judecati pentru propriile pacate ce le-a savarsit in viata !!!Asadar preotii trebuie respectati si sa nu generalizam preotii dupa anumite cazuri pe care le-am vazut la televizor sau din anumite experiete, sa traim si sa stim ca preotii ne sunt alaturi si sa fim impreuna O turma si un Pastor ! Amin si Doamne Ajuta !

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *